Υπάρχει ένα μοναδικό είδος ανθρώπου που αυτοσυστήνεται ως "προστάτης και ρυθμιστής της φύσης", ενώ το βασικό του χόμπι είναι να την κατακρεουργεί με σκάγια. Ο ίδιος θα σου παραθέσει κατεβατά από "επιχειρήματα" -που θυμίζουν περισσότερο μεθυσμένο μπάρμπα σε γιορτινό τραπέζι παρά λογικό ον- για να σου εξηγήσει ότι το να σκοτώνεις λαγούς είναι πολιτισμός, παράδοση, ελευθερία, αλλά και… ψυχοθεραπεία.
Επειδή, όμως, το ψέμα θέλει φάπα και το θράσος γιατρειά, ακολουθεί μια συλλογή από θεραπευτικές απαντήσεις ταχείας δράσεως -ειδικά στοχευμένες σε όσους κρατούν δίκαννο φορώντας παραλλαγή για να κρύψουν τη γύμνια της λογικής τους:
Επειδή, όμως, το ψέμα θέλει φάπα και το θράσος γιατρειά, ακολουθεί μια συλλογή από θεραπευτικές απαντήσεις ταχείας δράσεως -ειδικά στοχευμένες σε όσους κρατούν δίκαννο φορώντας παραλλαγή για να κρύψουν τη γύμνια της λογικής τους:
- «Είναι στο DNA μας να κυνηγάμε».
Έχεις μπερδέψει το DNA με την κάρτα μνήμης της GoPro. Αν όλα όσα κάναμε προϊστορικά ήταν αποδεκτά, να φέρουμε πίσω και τους λιθοβολισμούς.
Ζεις στον 21ο αιώνα. Καιρός να προχωρήσεις λίγο.
Έχεις μπερδέψει το DNA με την κάρτα μνήμης της GoPro. Αν όλα όσα κάναμε προϊστορικά ήταν αποδεκτά, να φέρουμε πίσω και τους λιθοβολισμούς.
Ζεις στον 21ο αιώνα. Καιρός να προχωρήσεις λίγο.
- «Οι άνθρωποι κυνηγούσαν ήδη από την προϊστορία».
Επίσης, οι άνθρωποι εκείνοι πέθαιναν στα 30 και έκαναν ανρωποθυσίες στον ήλιο. Μήπως να τους μιμηθείς και σ’ αυτά; Αν ζεις με πρότυπο τη Λίθινη Εποχή, βγάλε τη στολή παραλλαγή που φοράς. φόρεσε δέρματα και πήγαινε να ζήσεις σε σπηλιές.
Επίσης, οι άνθρωποι εκείνοι πέθαιναν στα 30 και έκαναν ανρωποθυσίες στον ήλιο. Μήπως να τους μιμηθείς και σ’ αυτά; Αν ζεις με πρότυπο τη Λίθινη Εποχή, βγάλε τη στολή παραλλαγή που φοράς. φόρεσε δέρματα και πήγαινε να ζήσεις σε σπηλιές.
- «Συνεχίζουμε την Ιστορία. Και οι αρχαίοι Έλληνες κυνηγούσαν».
Σωστά. Επίσης, είχαν αναπτύξει και πολιτισμό, φιλοσοφία, τέχνη, επιστήμες και έχτιζαν Παρθενώνες. Δεν σε βλέπω όμως να θες να τους μοιάσεις σε αυτά. Και σου έχω νέα: Κυνηγούσαν με δόρυ και τόξο. Όχι με τζιπ, καραμπίνες, κυάλια, gps, vhf και δέκα βασανισμένα κυνηγόσκυλα.
Συνεπώς, δεν είσαι καν η συνέχεια της ιστορίας. Είσαι ο Ράμπο από το Temu με σαπιοκοιλιά και τριγλυκερίδια, καβάλα σε 4x4.
Συνεπώς, δεν είσαι καν η συνέχεια της ιστορίας. Είσαι ο Ράμπο από το Temu με σαπιοκοιλιά και τριγλυκερίδια, καβάλα σε 4x4.
- «Το κυνήγι είναι παράδοση».
Σπουδαία λογική: και η δουλεία ήταν παράδοση. Και το κάψιμο μαγισσών ήταν. Και η βεντέτα επίσης.
Μάθε επιτέλους ότι κοινωνία έχει ανάγκη από ανθρώπους με αξίες, όχι από ούγκανους που βγαίνουν στο δάσος για να "τιμήσουν" τον προπάππο που έπαιζε μονομαχία με φασιανούς.
Σπουδαία λογική: και η δουλεία ήταν παράδοση. Και το κάψιμο μαγισσών ήταν. Και η βεντέτα επίσης.
Μάθε επιτέλους ότι κοινωνία έχει ανάγκη από ανθρώπους με αξίες, όχι από ούγκανους που βγαίνουν στο δάσος για να "τιμήσουν" τον προπάππο που έπαιζε μονομαχία με φασιανούς.
Με απλά λόγια για να το εμπεδώσεις: Αν κάτι είναι "παραδοσιακά ηλίθιο", δεν παύει να είναι ηλίθιο.
- «Και οι λύκοι και τα λιοντάρια σκοτώνουν».
Ναι, για να επιβιώσουν. Όχι για την πλάκα τους. Και ούτε τραβάνε selfies με πτώματα, για να τα ποστάρουν στα social.
Αν θες να λειτουργείς με ζωικά πρότυπα, μην κάνεις επιλεκτική αντιγραφή.
Βγες τσίτσιδος στη φύση και τράβα να παλέψεις τον αγριόχοιρο και την αρκούδα με τα χέρια και τα δόντια σου -και μετά έλα να μιλήσουμε για “ισότητα όρων”. Ή μπορείς απλά να ξεκινήσεις με το να μυρίζεις κώλους για χαιρετισμό και να ζευγαρώνεις πάνω σε λάσπες. Your choice.
- «Αγαπάμε τη φύση».
Ναι, όπως αγαπά και ο εμπρηστής το δάσος: θερμά και καταστροφικά.
Αν η αγάπη σου για το δάσος εκφράζεται με πυροβολισμούς, αίμα και ουρλιαχτά, φαντάζομαι και τις σχέσεις σου τις λύνεις με μπουκάλι ουίσκι και λοστό κατακέφαλα.
"Σ' αγαπώ γι' αυτό και σε σκοτώνω" δηλαδή. Θα απορούσε και ο Τζέφρι Ντάμερ με την περιπτωσή σου...
Ναι, όπως αγαπά και ο εμπρηστής το δάσος: θερμά και καταστροφικά.
Αν η αγάπη σου για το δάσος εκφράζεται με πυροβολισμούς, αίμα και ουρλιαχτά, φαντάζομαι και τις σχέσεις σου τις λύνεις με μπουκάλι ουίσκι και λοστό κατακέφαλα.
"Σ' αγαπώ γι' αυτό και σε σκοτώνω" δηλαδή. Θα απορούσε και ο Τζέφρι Ντάμερ με την περιπτωσή σου...
- «Προστατεύουμε τους κτηνοτρόφους από λύκους, αρκούδες κλπ που έχει αυξηθεί ο αριθμός τους».
Μπα; Δηλαδή γίνατε οι vigilante του δάσους και πυροβολείτε τη βιοποικιλότητα για να κοιμάται ήσυχος ο μπαρμπα-Μήτσος με τα πρόβατα! Εύγε!
Εναλλακτικές..; Συμβίωση, φράχτες, εκπαίδευση, αποζημιώσεις, λύσεις αιώνα 21ου...;;; Αλλά όχι. Πάντα πιο εύκολο να ξεπαστρέψεις και να βγάλεις τα απωθημένα σου, παρά να κατανοήσεις και να κάνεις έργο.
- «Κάνουμε έργα για τη φύση και την έχουμε προστατεύσει από πυρκαγιές και άλλες καταστροφές».
- «Το κυνήγι είναι ψυχοθεραπεία για μένα...χαλαρώνω όταν κυνηγάω».
Χαλαρώνεις, γιατί εσύ δεν κινδυνεύεις. Για το ζώο είναι η χειρότερη μέρα της ζωής του. Όταν ο μόνος τρόπος για να "χαλαρώνεις" είναι να σκοτώνεις, έχεις σοβαρό ψυχολογικό πρόβλημα. Ξεκίνα sudoku, yoga, ψυχοθεραπεία, ηλεκτροσόκ...Είπαμε: Έχεις πρόβλημα.
Ναι, όπως οι μαφίες που “προστατεύουν” μαγαζιά από άλλες μαφίες.
Κάνετε δασοπροστασία και στη συνέχεια κυνηγάτε σε καμμένες εκτάσεις ζώα που πασχίζουν να επιβιώσουν εκεί. Αυτό δεν λέγεται προσφορά, λέγεται ενοχή με σαχλό άλλοθι.
Αν πραγματικά νοιαζόσασταν για τη φύση, θα την αφήνατε να ζήσει εξαρχής. Όχι να ξεψυχήσει στα πόδια σας με ένα διαμπερές στο συκώτι.
- «Αν δεν κυνηγούσαμε, θα γέμιζε ο τόπος αγριογούρουνα».
Ίσως γιατί ΕΣΥ αρχικά τα εκτρέφεις, ΕΣΥ τα έχεις αφήσει στη φύση και επιπλέον, ΕΣΥ αφάνισες και όλους τους φυσικούς θηρευτές, γιατί ΕΣΥ ήσουν εκείνος που ήθελε αφθονία θηραμάτων για να μπουμπουνίζει. Μην παριστάνεις λοιπόν τον "ρυθμιστή".
(Αν και μάλλον καλύτερα θα ήταν να σας αφήσουμε κι εσάς να υπερπληθύνετε για να σας "διαχειριστούμε" ανάλογα στη συνέχεια.
Πώς σου φαίνεται; ).
Ίσως γιατί ΕΣΥ αρχικά τα εκτρέφεις, ΕΣΥ τα έχεις αφήσει στη φύση και επιπλέον, ΕΣΥ αφάνισες και όλους τους φυσικούς θηρευτές, γιατί ΕΣΥ ήσουν εκείνος που ήθελε αφθονία θηραμάτων για να μπουμπουνίζει. Μην παριστάνεις λοιπόν τον "ρυθμιστή".
(Αν και μάλλον καλύτερα θα ήταν να σας αφήσουμε κι εσάς να υπερπληθύνετε για να σας "διαχειριστούμε" ανάλογα στη συνέχεια.
Πώς σου φαίνεται; ).
- «Εμείς οι κυνηγοί κάνουμε και δράσεις προστασίας της πανίδας».
Μπράβο, φυτεύεις τώρα, για να έχεις κάτι να σκοτώσεις αύριο.
Είναι σαν να λες: “χτίζω νοσοκομείο, γιατί μου αρέσει να μαχαιρώνω κόσμο”. Το ότι βάζεις ταμπέλα “περιβαλλοντικός σύλλογος” πάνω από το δίκαννο, δεν αλλάζει τη χρήση του.
Μπράβο, φυτεύεις τώρα, για να έχεις κάτι να σκοτώσεις αύριο.
Είναι σαν να λες: “χτίζω νοσοκομείο, γιατί μου αρέσει να μαχαιρώνω κόσμο”. Το ότι βάζεις ταμπέλα “περιβαλλοντικός σύλλογος” πάνω από το δίκαννο, δεν αλλάζει τη χρήση του.
- «Μαθαίνουμε στα παιδιά μας την αξία της φύσης».
Εξαιρετικό μάθημα: Με καραμπίνα και νεκρό λαγό. Εκπαιδευτικό, όσο κι ένα μάθημα ιατρικής από τον Hannibal Lecter, με πτώματα μαγειρεμένων γειτόνων.
Τους μαθαίνετε ότι αυτό που μπορεί να τους συγκινήσει στη φύση, μπορούν και να το σκοτώσουν. Μπράβο σας. Αν αυτό είναι οικολογική αγωγή, τότε και ο βιασμός είναι σεξουαλική διαπαιδαγώγηση. Όχι, μπράβο σας.
Εξαιρετικό μάθημα: Με καραμπίνα και νεκρό λαγό. Εκπαιδευτικό, όσο κι ένα μάθημα ιατρικής από τον Hannibal Lecter, με πτώματα μαγειρεμένων γειτόνων.
Τους μαθαίνετε ότι αυτό που μπορεί να τους συγκινήσει στη φύση, μπορούν και να το σκοτώσουν. Μπράβο σας. Αν αυτό είναι οικολογική αγωγή, τότε και ο βιασμός είναι σεξουαλική διαπαιδαγώγηση. Όχι, μπράβο σας.
- «Μου το έμαθε ο πατέρας μου και θέλω να το μεταδώσω».
Και κάποιοι έμαθαν από τον πατέρα τους να είναι ρατσιστές και να χτυπάνε γυναίκες. Δεν το έκαναν οικογενειακή παράδοση. Το να κληρονομείς λάθη δεν είναι καθήκον, είναι ευθύνη να τα σταματάς.
Μην διδάσκεις λοιπόν αίμα. Δίδαξε συνέπεια και ηθική. Εκτός αν θεωρείς τον εαυτό σου ανίκανο για κάτι τέτοιο.
Και κάποιοι έμαθαν από τον πατέρα τους να είναι ρατσιστές και να χτυπάνε γυναίκες. Δεν το έκαναν οικογενειακή παράδοση. Το να κληρονομείς λάθη δεν είναι καθήκον, είναι ευθύνη να τα σταματάς.
Μην διδάσκεις λοιπόν αίμα. Δίδαξε συνέπεια και ηθική. Εκτός αν θεωρείς τον εαυτό σου ανίκανο για κάτι τέτοιο.
- «Το κυνήγι ρυθμίζει τα οικοσυστήματα».
Ναι, γιατί πριν εφεύρουμε τις Beretta, η φύση δεν είχε βρει τρόπο να αυτορυθμίζεται. Εκατομμύρια χρόνια εξέλιξης και επιβίωσης και περιμέναμε τον Μήτσο από το Μενίδι να ρυθμίσει τον πληθυσμό των αγριογούρουνων με το κουμπωτό του γιλέκο.
Ο λύκος και ο λύγκας το έκαναν πολύ καλύτερα. Και χωρίς κανένα κόστος.- «Τα θηράματα είναι πάρα πολλά και καταστρέφουν τις καλλιέργειες».
Πάλι τα ίδια. Και το μυαλό είναι σπάνιο. Ας ξεκινήσουμε να εξολοθρεύουμε τους βλάκες που είναι πάρα πολλοί λοιπόν. Συνεπώς...τρέχα. Εκτός και αν εννοείς ότι απλώς προτιμάς να το παίξεις θεός γιατί σε βολεύει...γεωργικά και θέλεις να ρυθμίσεις την ισορροπία με...σκάγια.
Αλλά όπως προανέφερα: το μυαλό είναι σπάνιο.
Πάλι τα ίδια. Και το μυαλό είναι σπάνιο. Ας ξεκινήσουμε να εξολοθρεύουμε τους βλάκες που είναι πάρα πολλοί λοιπόν. Συνεπώς...τρέχα. Εκτός και αν εννοείς ότι απλώς προτιμάς να το παίξεις θεός γιατί σε βολεύει...γεωργικά και θέλεις να ρυθμίσεις την ισορροπία με...σκάγια.
Αλλά όπως προανέφερα: το μυαλό είναι σπάνιο.
- «Είναι άθλημα, είναι σπορ».
Αλήθεια; Και ποιος είναι ο αντίπαλος; Η μπεκάτσα και ο λαγός που δεν έχουν όπλο;
Το "σπορ" αυτό έχει τόσο fair play, όσο μια μονομαχία όπου ο ένας φορά πανοπλία και κραδαίνει σπάθα και ο άλλος είναι δεμένος με σκοινί πισθάγκωνα.
- «Δεν είναι χόμπι, είναι τρόπος ζωής».
Το κάνει ακόμα χειρότερο. Γιατί σημαίνει πως δεν σταματάς ούτε όταν χορτάσεις.
Αν σκοτώνεις ως στάση ζωής, είσαι επικίνδυνος για την κοινωνία. Αν σκοτώνεις για διασκέδαση, είσαι ψυχιατρικό περιστατικό.
Μήπως και τα δύο; Διάλεξε.
Το κάνει ακόμα χειρότερο. Γιατί σημαίνει πως δεν σταματάς ούτε όταν χορτάσεις.
Αν σκοτώνεις ως στάση ζωής, είσαι επικίνδυνος για την κοινωνία. Αν σκοτώνεις για διασκέδαση, είσαι ψυχιατρικό περιστατικό.
Μήπως και τα δύο; Διάλεξε.
- «Το κυνήγι είναι τέχνη».
Προφανώς μπερδεύεις τη Μόνα Λίζα με το κεφάλι του αγριογούρουνου στον τοίχο. Αλλά για κάποιον που αυτοπροσδιορίζεται ως "προστάτης της φύσης" είναι μάλλον αναμενόμενη τέτοια τρικυμία εν κρανίω.
Προφανώς μπερδεύεις τη Μόνα Λίζα με το κεφάλι του αγριογούρουνου στον τοίχο. Αλλά για κάποιον που αυτοπροσδιορίζεται ως "προστάτης της φύσης" είναι μάλλον αναμενόμενη τέτοια τρικυμία εν κρανίω.
- «Το κυνήγι μου δίνει αίσθηση ελευθερίας».
Ωραία. Και σε άλλους δίνει ελευθερία να ουρλιάζουν σε περαστικούς στο δρόμο – δεν σημαίνει ότι δεν είναι για ίδρυμα. Επιπλέον, η ελευθερία που στηρίζεται στο θάνατο του άλλου, δεν είναι ελευθερία. Είναι ψυχιατρικό σύμπτωμα.
Ωραία. Και σε άλλους δίνει ελευθερία να ουρλιάζουν σε περαστικούς στο δρόμο – δεν σημαίνει ότι δεν είναι για ίδρυμα. Επιπλέον, η ελευθερία που στηρίζεται στο θάνατο του άλλου, δεν είναι ελευθερία. Είναι ψυχιατρικό σύμπτωμα.
Χαλαρώνεις, γιατί εσύ δεν κινδυνεύεις. Για το ζώο είναι η χειρότερη μέρα της ζωής του. Όταν ο μόνος τρόπος για να "χαλαρώνεις" είναι να σκοτώνεις, έχεις σοβαρό ψυχολογικό πρόβλημα. Ξεκίνα sudoku, yoga, ψυχοθεραπεία, ηλεκτροσόκ...Είπαμε: Έχεις πρόβλημα.
- «Είναι καλύτερο από τα κρεατοφαγεία».
Σωστά. Αντί να καταργήσουμε τα σφαγεία, τα φέρνουμε στο δάσος με τζιπάρες και σκυλιά -που, παρεμπιπτόντως, θα εγκαταλείψεις όταν δεν θα μπορούν πλέον να κάνουν τη "δουλειά" τους.
Το ότι κάτι άλλο είναι χειρότερο, δεν κάνει αυτό ηθικό. Ξεκόλλα.
Σωστά. Αντί να καταργήσουμε τα σφαγεία, τα φέρνουμε στο δάσος με τζιπάρες και σκυλιά -που, παρεμπιπτόντως, θα εγκαταλείψεις όταν δεν θα μπορούν πλέον να κάνουν τη "δουλειά" τους.
Το ότι κάτι άλλο είναι χειρότερο, δεν κάνει αυτό ηθικό. Ξεκόλλα.
- «Τρέφει την οικογένειά μου».
Κι εγώ τρέφομαι χωρίς να σκοτώνω τίποτα. Μαγικό, έτσι;
Κι εγώ τρέφομαι χωρίς να σκοτώνω τίποτα. Μαγικό, έτσι;
Αλλά σε καταλαβαίνω: Από το σούπερ μάρκετ στους ανελέητους τουφεκισμούς, ο υποσιτισμός είναι μονόδρομος. Ειδικά όταν βλέπουμε τις φωτογραφίες από τις 45 φάσες και τα εφτά αγριογούρουνα στη σειρά, όπου είναι σαν κυριακάτικος μπουφές για τρία χωριά -και τον ίδιο τον Χάρο μαζί.
- «Τα ζώα δεν έχουν συνείδηση, δεν πονάνε όπως εμείς».
Αν δεν έχουν συναίσθηση, γιατί τρέχουν μακριά σου με πανικό; Γιατί ουρλιάζουν; Γιατί αιμορραγούν; Και από πού πήρες το πτυχίο σου στη νευροβιολογία; Από κυνηγετικό σύλλογο ή το ΙΕΚ Τάπερμαν;
Αν δεν έχουν συναίσθηση, γιατί τρέχουν μακριά σου με πανικό; Γιατί ουρλιάζουν; Γιατί αιμορραγούν; Και από πού πήρες το πτυχίο σου στη νευροβιολογία; Από κυνηγετικό σύλλογο ή το ΙΕΚ Τάπερμαν;
- «Καλύτερα αυτό από ναρκωτικά ή αλκοόλ».
Αυτή η υπέροχη ψευδοδιχοτομία του τύπου: ή θα σκοτώσω ή θα πεθάνω από καταχρήσεις. Δηλαδή, για σένα δεν παίζει τρίτη επιλογή. Δεν υπάρχει μουσική, διάβασμα ή κοινωνική προσφορά.
Όχι. Ή θα αρπάξεις καραμπίνα και φυσίγγια ή κουτάλι και βελόνα.
Φοβερό πνεύμα και λογική. Πρέπει να σε διαλέξει ο δάσκαλος Γιόντα των ψευτοδιλημμάτων.
- «Σκοτώνουμε μόνο ό,τι επιτρέπεται. Είναι νόμιμο.»
Σα να λέμε “ληστεύω μόνο τα ξεχασμένα ανοιχτά πορτοφόλια”.
Και το “ό,τι επιτρέπεται” λέει περισσότερα για την ανικανότητα του νόμου, όχι για τη δική σου αθωότητα. Η Ιστορία άλλωστε είναι γεμάτη από εγκλήματα που ήταν καθόλα νόμιμα την εποχή τους.
Σα να λέμε “ληστεύω μόνο τα ξεχασμένα ανοιχτά πορτοφόλια”.
Και το “ό,τι επιτρέπεται” λέει περισσότερα για την ανικανότητα του νόμου, όχι για τη δική σου αθωότητα. Η Ιστορία άλλωστε είναι γεμάτη από εγκλήματα που ήταν καθόλα νόμιμα την εποχή τους.
- «Πληρώνουμε για τις άδειες, δεν είμαστε εγκληματίες».
Ναι, το κράτος σου έδωσε χαρτί να σκοτώνεις. Πληρώνεις για να κάνεις κάτι βλακώδες, οπότε νομίζεις ότι είσαι οκέι...;
Θαυμάσια. Άμα σου δώσουν άδεια για να πατάς σκύλους με κλαρκ, φαντάζομαι θα δηλώσεις και φιλόζωος.
- «Είναι πιο ανθρώπινο από την εκτροφή.»
Α, ναι; Ξέρεις τι είναι ακόμη πιο “ανθρώπινο”; ΝΑ ΜΗΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΣΚΟΤΩΣΕΙΣ ΚΑΘΟΛΟΥ. Αν νομίζεις ότι το να είσαι λιγότερο τέρας σε κάνει καλύτερο άνθρωπο, τότε ζεις σε λάθος αιώνα.
Είπαμε: μπορείς να επιστρέψεις στη σπηλιά σου όποτε θες. Κανείς δεν θα παρεξηγηθεί από την απουσία σου.
Α, ναι; Ξέρεις τι είναι ακόμη πιο “ανθρώπινο”; ΝΑ ΜΗΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΣΚΟΤΩΣΕΙΣ ΚΑΘΟΛΟΥ. Αν νομίζεις ότι το να είσαι λιγότερο τέρας σε κάνει καλύτερο άνθρωπο, τότε ζεις σε λάθος αιώνα.
Είπαμε: μπορείς να επιστρέψεις στη σπηλιά σου όποτε θες. Κανείς δεν θα παρεξηγηθεί από την απουσία σου.
- «Δεν νιώθεις αυτό που νιώθουμε εμείς».
Όντως. Δεν έχω νιώσει ποτέ τη χαρά του να σκοτώσω κάτι που δεν μου έφταιξε σε τίποτα. Το λέμε ενσυναίσθηση και συστήνεται από όλα τα εγχειρίδια ανθρωπιάς.
Αν αυτό που νιώθεις όταν ρίχνεις μονόβολα σε ζώο λέγεται "ευφορία", υπάρχει και άλλος όρος: ψυχοπαθολογία. Και θα είσαι εσύ η βασική αιτία της επαναφοράς της λοβοτομής.
- «Όσοι μας κατηγορούν είναι ψευτοφιλόζωοι και οικολόγοι του κώλου!»
Α, μπράβο. Πάντα ευγενείς και νηφάλιοι οι "εκπρόσωποι της παράδοσης".
Γιατί, βλέπεις, αν αγαπάς ζώα και δεν θες να τα βλέπεις ξεκοιλιασμένα, είσαι "του κώλου". Ενώ αν τα δολοφονείς με εξοπλισμό καταδρομέα, είσαι "άντρας με αρχές".
Και μετά απορείτε γιατί όλο και περισσότεροι άνθρωποι σας φτύνουν και σας θεωρούν απολίτιστους και ψυχοπαθείς...
ΥΓ1: Εσείς βλέπετε στο κυνήγι "ελευθερία", "πολιτισμό" και "ανδρεία".
Αλλά το μόνο που πραγματικά υπάρχει, είναι έλλειψη ενσυναίσθησης, απουσία γνώσης, καφρίλα σε έπαρση, άδεια φυσίγγια και το πτώμα ενός ζώου που δεν ζήτησε να μπει στο ψυχιατρικό σας manual.
ΥΓ2: Η φύση δεν χρειάζεται σωτήρες με παραλλαγές και καταψύκτες γεμάτους θηράματα. Χρειάζεται απλώς να την αφήσουμε στην ησυχία της.
Κι αν αυτό φαίνεται δύσκολο, είναι γιατί το πρόβλημα δεν είναι τα αγριογούρουνα και οι αρκούδες, αλλά τα ψυχοπαθή δίποδα που τραβάνε τη σκανδάλη.
Αλλά το μόνο που πραγματικά υπάρχει, είναι έλλειψη ενσυναίσθησης, απουσία γνώσης, καφρίλα σε έπαρση, άδεια φυσίγγια και το πτώμα ενός ζώου που δεν ζήτησε να μπει στο ψυχιατρικό σας manual.
ΥΓ2: Η φύση δεν χρειάζεται σωτήρες με παραλλαγές και καταψύκτες γεμάτους θηράματα. Χρειάζεται απλώς να την αφήσουμε στην ησυχία της.
Κι αν αυτό φαίνεται δύσκολο, είναι γιατί το πρόβλημα δεν είναι τα αγριογούρουνα και οι αρκούδες, αλλά τα ψυχοπαθή δίποδα που τραβάνε τη σκανδάλη.
----------------------------------------------------------------------------------
Ενδεικτικές επιστημονικές πηγές για τις αρνητικές επιπτώσεις του κυνηγιού στο οικοσύστημα:
1. Darimont, C. T., et al. (2015). The unique ecology of human predators. Science, 349(6250), 858-860.
➝ Δείχνει ότι ο άνθρωπος, μέσω του κυνηγιού και της υπερεκμετάλλευσης, ασκεί ασύγκριτα πιο καταστροφική πίεση στα οικοσυστήματα από κάθε άλλο θηρευτή.
2. Ripple, W. J., et al. (2016). Bushmeat hunting and extinction risk to the world’s mammals. Royal Society Open Science, 3(10), 160498.
➝ Αναδεικνύει τον κίνδυνο εξαφάνισης για εκατοντάδες είδη λόγω κυνηγιού.
3. Benítez-López, A., et al. (2017). The impact of hunting on tropical mammal and bird populations. Science, 356(6334), 180-183.
➝ Μεγάλης κλίμακας μελέτη που αποδεικνύει πως το κυνήγι μειώνει
δραματικά τους πληθυσμούς ζώων, ακόμα και σε προστατευόμενες περιοχές.
4. Milner-Gulland, E. J., & Bennett, E. L. (2003). Wild meat: the bigger picture. Trends in Ecology & Evolution, 18(7), 351-357.
➝ Αναλύει πώς η θήρευση για τροφή ή «παράδοση» οδηγεί σε οικολογική ανισορροπία και απώλεια βιοποικιλότητας.
5. IUCN (International Union for Conservation of Nature). Hunting and its impact on species.
➝ Επίσημες αναφορές που κατατάσσουν το κυνήγι ως έναν από τους βασικούς παράγοντες απώλειας βιοποικιλότητας παγκοσμίως.