Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η Κλαυδία, το Ισραήλ και μια αόρατη γενοκτονία

Αν η Eurovision ήταν παιδική χαρά, τότε η Κλαυδία θα ήταν ένα πιτσιρίκι που φοράει t-shirt με στάμπα για τη φιλία, ενώ συναναστρέφεται με τα κακομαθημένα που κάνουν bullying στους συμμαθητές τους. Το «Αστερομάτα» μιλά για ρίζες και χαμένες πατρίδες, αλλά μάλλον δεν εννοούσε τη Γάζα –εκεί το θέμα είναι λίγο πιο πολύπλοκο και μπλοκάρει τα συγκινησιακά αντανακλαστικά της Eurovision. Και έτσι, "πριν αλέκτορα φωνήσαι", την βλέπουμε να χαριεντίζεται με την εκπρόσωπο του Ισραήλ, τη στιγμή ακριβώς που η Γάζα μετρούσε νεκρά παιδιά αντί για στίχους. Ίσως να την μπέρδεψε με την Ισλανδία –συμβαίνει.

 Οι ρίζες της Κλαυδίας, βλέπετε, έχουν GPS: πιάνουν σήμα μόνο όταν δεν κινδυνεύει η καριέρα. Άσε που το μακελειό στη Γάζα δεν έχει καν πιασάρικο ρεφρέν. Μόνο ουρλιαχτά και σκόνη. Πολύ off-brand ρε παιδί μου...
Και στην τελική, γιατί να ρισκάρει για μερικούς νεκρούς; Άλλωστε, ποτέ δεν είναι viral υλικό τα stories με αίμα, ούτε καν insta-friendly.

Φυσικά, όταν τη ρωτήσουν, θα πει πως είναι απλώς καλλιτέχνιδα, δεν είναι πολιτικός και πως "η μουσική ενώνει". Γιατί ναι, τι ενώνει περισσότερο απ’ το να τραγουδάς για ανθρώπους που σφαγιάστηκαν, ενώ χαμογελάς δίπλα σε εκπρόσωπο μιας χώρας που κάνει κάτι αντίστοιχο τώρα; Άλλωστε, για την Κλαυδία οι καλλιτέχνες ζουν σε κάποιο μετα-σύμπαν όπου οι γενοκτονίες είναι θολές εντυπώσεις, κάτι σαν το background ενός κομμένου video clip στο Τικ Τοκ. Εκεί δηλαδή που ο ξεριζωμός είναι concept -όχι ιστορική ευθύνη- και ο θρήνος είναι εργαλείο σκηνικής παρουσίας.

Θα μπορούσαμε βέβαια απλά να γελάσουμε πικρά με τη στάση της Κλαυδίας , αν δεν ήταν τόσο αποκρουστικά αληθινή. Γιατί στο τέλος της ημέρας, η υποκρισία δεν σκοτώνει —μόνο καλύπτει εκείνους που σκοτώνουν. Και κάπως έτσι, περάσαμε από το “Remember” στο “Whatever”, και από το “Never Again” στο “Όχι τώρα, έχω συνέντευξη στην ισραηλινή τηλεόραση”...


ΥΓ1: Το "Αστερομάτα" είναι φοβερό κομμάτι. Η Κλαυδία είναι εκκολαπτόμενο διεθνές βλήμα, βεληνεκούς Μούσχουρη. Έτερον εκάτερον. Για να εξηγούμαστε.
ΥΓ2: Όσο επιχειρούν τα ντόπια media να καλύψουν με γιουροβιζιονικό glitter το αίμα των παιδιών στη Γάζα, η Μαρίνα Σάττι τα βάζει με Ισραηλινούς δημοσιογράφους και ο Λάνθιμος μαζί με 390 καλλιτέχνες συνυπογράφει κείμενο ενάντια στη γενοκτονία των Παλαιστινίων.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Προς κάθε Έλληνα incel και influencer της manosphere: 100+1 χειρονομίες καλής θέλησης με το μεσαίο δάχτυλο της λογικής

Προς "σωστούς άνδρες", "γνήσια αρσενικά", "ανδρες παλαιάς κοπής", "μάγκες" και λοιπά ψηφιακά -και μη- ανθρωπολογικά φαινόμενα της ανδρικής  μιζέριας...  Εσείς που έχετε διαβάσει μισό άρθρο του Peterson και νιώθετε σαν να βρήκατε τα αρχεία της Ατλαντίδας. Εσείς που βλέπετε τις γυναίκες, όχι ως ανθρώπους, αλλά ως εξεταστικό κέντρο του Yale, όπου διαρκώς κόβεστε επειδή..." φταίει το σύστημα που πολεμάει τον ανδρισμό" . Εσείς που σηκώνετε βάρη, αλλά δεν αντέχετε βάρος αντιλόγου. Δείτε τις επόμενες 101 ατάκες σαν μικρή προσφορά στο βωμό της δυσανεξίας σας. 100+1 ενέσεις αυτογνωσίας σε όσους μισούν τις "βελόνες"...και τις γυναίκες. Και αν πονέσουν, μην ανησυχείτε, δεν είναι γιατί "προσβάλλεστε" -είναι γιατί περιγράφεστε. Εξάλλου, είστε συνηθισμένοι στις απορρίψεις.  Λοιπόν αντράκια της ψηφιακής τεστοστερόνης...Έτοιμοι; Αγαπητέ "γνήσιε άντρα": Το να μην σε θέλει καμία, δεν είναι κοινωνική αδικία, ούτε καν...

Metallica στην Αθήνα: Το Ιερό προσκύνημα στην προπώληση ως τελετουργικό υπακοής με headbanging

Ας ξεκινήσουμε με μια βασική παραδοχή: Η μουσική, κάποτε πηγή συλλογικής συγκίνησης, έχει εξελιχθεί σε μια υψηλών προδιαγραφών χρηματοοικονομική υπηρεσία. Δεν ακούς πια Metallica. Επενδύεις στους Metallica.   Τιμές εισιτηρίων; Σχεδόν παντα τριψήφιες. Το στάδιο; Καλοστημένο χρηματιστήριο βιωματικής εμπειρίας και συναισθήματος. Το κοινό; Αφηνιασμένο, λες και πήγε να δει τον Μπετόβεν να παίζει κρουστά με τα κόκκαλά του σε hologram.  Παρακαλούνται λοιπόν οι πιστοί να αφήσουν τον μισθό τους στο παγκάρι της προπώλησης, να κάνουν τον σταυρό τους με την πιστωτική κάρτα και να σπεύσουν μπουσουλώντας, προσέχοντας μην πέσουν πάνω στις γιαγιάδες που αναχωρούν για Τήνο -αυτές δεν πληρώνουν dynamic pricing.  (Και μην ξεχνάμε άλλωστε, ότι στο μουσικό καθαρτήριο, οι πιστοί φανς έχουν δική τους αίθουσα με χημικές τουαλέτες και ηχογράφηση από soundcheck του 2003).  Οι Metallica, για να είμαστε δίκαιοι, αποτελούν ένα εξαιρετικό παράδειγμα μπάντας που ξεκίνησε από τα υπόγεια της underg...

ΜΕ ΤΗ ΝΑΤΑΣΣΑ: Το πιο επικίνδυνο ένδυμα είναι η φωνή.

Νέτα σκέτα: Δεν με εκφράζει μουσικά η Νατάσσα Μποφίλιου. Δεν την ακούω στο repeat, δεν σιγοτραγουδάω τα ρεφρέν της στο αυτοκίνητο. Ούτε ταυτίζομαι απόλυτα με τις χειμαρρώδεις απόψεις της και την άναρχη εκφορά τους. Διακρίνω γενικά σε αυτήν μια εκρηξιγενή υπερβολή όταν εκφράζεται, που με ωθεί σε απανωτά facepalm, άξια να γίνουν χιουμοριστικά meme. Ωστόσο, αυτά δεν έχουν καμία απολύτως σημασία. Γιατί όταν βλέπεις έναν ολόκληρο μηχανισμό –από θλιβερές περσόνες τηλεοπτικών πάνελ μέχρι πληκτρολογημένους αυτόκλητους ηθικολόγους– να στρέφεται με λύσσα εναντίον ενός ανθρώπου, τότε παίρνεις θέση. Και στέκεσαι δίπλα. Όχι γιατί συμφωνείς σε όλα. Αλλά γιατί κάποιοι δεν αντέχουν ούτε τη σκιά της ειλικρίνειας. Η μόνιμη επωδός: " Αριστερή με δεξιά τσέπη" . Αυτό είναι το μόνιμο, πασπαρτού "επιχείρημα" για όποιον θέλει να ασκήσει "κριτική" σε αριστερό. Η ξεχασμένη καραμέλα στο Zara παντελόνι που έχει αρχίσει να λιώνει. Η ναυαρχίδα του εγκεφαλικού νανουρίσματος για τον δεξ...